Tax Consultant | Tax Agent | Advisory | Corporate Tax Becker Advisors Accounting
top of page

Becker Advisors Accounting & Taxation            بيكر أدفايزرز لتنظيم السجلات والإجراءات الضريبية                Registered Tax Agency                                                      وكالة ضريبية معتمدة  

Becker Advisors is a registered Tax agency with Federal Tax Authority (FTA) in United Arab Emirates.  

In addition of being a registered Tax Agency, Becker Advisors is a proactive consulting firm of highly professional and certified consultants working out in the middle east. Becker Advisors was established an aim to provide experience based corporate finance advisory to corporations and institutions in the middle east. We differ from the national and international firms in one all-important area the consistency and personal attention we provide in our professional working.

We emphasize establishing long-term strategic relationships, as we aim to truly become valuable advisers to the clients’ senior management through developing workable solutions to the challenges they face. This, we believe, can only be accomplished through:

  • Fully understanding our client’s business

  • Open Communications

  • Assuming a proactive approach to all engagements

  • Utilization of the latest in technological innovations

  • Emphasis on proper planning

  • Delivering quality & timely services comparable to none

As a registered Tax Agency, Becker Advisors can assist our client with their Tax obligations according to a contractual agreement between the taxable person and Becker Advisors where the our client confidential information is maintained during the course of performing our duties as Tax Agency

Also, we can provide the following services for our clients: 

VAT Calculation, VAT Accounting, and VAT Documentation Services

  • Preparing tax calculations

  • Managing client corporate accounts books

  • Introduction of an accounting software that can adopt VAT calculations

  • Charging VAT on supplies at the correct rate

  • Calculating net tax payable to local tax authorities

  • Calculating VAT deductible on purchases

  • Calculating input VAT on imports from implementing countries and non-implementing countries

  • Calculating input VAT on export to implementing and non-implementing countries

  • Keeping the correct documentation in relation to invoices, records, account, VAT returns, etc.

  • Filing tax returns with Federal Tax authorities (FTA). 

 

VAT Law Compliance, VAT Registration and Implementation Services

  • Ensuring that your business is aligned to the compliance practices with VAT requirements

  • Registering your company with the local tax authorities

  • Confirmation of VAT optimization by reviewing the company’s compliance practice (with VAT recovery opportunities, cash flow planning, mitigation of potential VAT exposures)

  • VAT perspective structuring (consists of contract and transaction review; schemes for supply chain optimization)

  • Planning and structuring in order for cash flow management to be not affected

  • Business impact assessment—mapping existing systems and identifying key VAT touch points

  • Updating you regarding all the changes in tax regulations (such as VAT penalties, which is to be announced by Federal Tax Authority)

  • Reviewing essential documents, such as live contracts, VAT clauses incorporation in the live and new contracts, and other associated documents

  • Conducting training for the whole organization for everyone to be aware and prepared on what the effect of VAT exactly is

  • Consultancy on industry-focused VAT (e.g., retail/ marketing, financial services, real estate)

  • Implementation of e-invoicing and e-archiving; ERP reviews

  • VAT audits and litigation support assistance

  • Advising, developing, and aiding in restructuring transactions, supply chain, and other associated processes

  • Advising and supporting with regard to necessary changes in the IT systems and applications

إن شركة بيكر أدفايزرز هي وكالة ضريبية معتمدة من قبل الهيئة الاتحادية للضرائب في الإمارات العربية المتحدة.

بيكر أدفايزرز بالإضافة لكونها وكالة ضريبية معتمدة فهي شركة استشارية سباقة من استشاريين ذوي خبرة مهنية عالية تعمل في الشرق الأوسط. تأسست شركة بيكر أدفايزرزبهدف تقديم الاستشارات المالية القائمة على الخبرات المهنية للشركات والمؤسسات في الشرق الأوسط.

تختلف شركة بيكر أدفايزرز عن الشركات المحلية والدولية في واحدة من أهم المميزات المهنية وهي الاتساق والاهتمام الشخصي أثناء تقديم خدماتنا. فنحن نهتم بإقامة علاقات استراتيجية طويلة الأجل مع عملائنا، ونهدف إلى أن نصبح استشاريين استراتيجين للإدارات العليا لعملائنا من خلال تطوير حلول عملية للتحديات التي يواجهونها. ونعتقد أنه لا يمكن تحقيق ذلك إلا من خلال:

  • الفهم الكامل لنشاط عميلنا.

  • التواصل الدائم مع عملائنا في جميع الأوقات

  • اعتماد الأسلوب الاستباقي في جميع المهام الموكلة إلينا

  • استخدام أحدث الاختراعات التكنولوجية 

  • التركيز على التخطيط الملائم و الدائم

  • تقديم خدمات بمستوى عالي الجودة وفي الوقت المناسب بحيث لا يقارن مع أي منافس في السوق. 

وكوننا وكالة ضريبية معتمدة في الإمارات العربية المتحدة فإننا في شركة بيكر أدفايزرز نقوم بمساعدة عملائنا في الوفاء بالتزاماتهم الضريبية وفقا لاتفاق تعاقدي بين العميل الخاضع للضريبة و بيكرأدفايزرز حيث يتم الحفاظ على سرية معلومات عملائنا أثناء أداء واجباتنا كوكالة للضرائب

بالإضافة الى ذلك فإننا نوفر الخدمات التالية لعملائنا

احتساب ضريبة القيمة المضافة، والمحاسبة و التسجيل المحاسبي لأغراض ضريبة القيمة المضافة، وخدمات توثيق ضريبة القيمة المضافة و تتضمن: 

  • إعداد الاحتسابات الضريبية

  • إدارة السجلات المحاسبية للشركات العميلة

  • تزويد ببرامج المحاسبة المعتمدة في احتساب ضريبة القيمة المضافة

  • تحديد معدل الضريبة الصحيح للتورديات الضريبية  

  • حساب صافي الضريبة المستحقة للهيئة الاتحادية للضرائب

  • حساب ضريبة القيمة المضافة القابلة للاسترجاع على المشتريات

  • حساب ضريبة القيمة المضافة على الواردات من الدول المطبقة والدول غير المطبقة

  • حساب ضريبة القيمة المضافة على الصادرات إلى البلدان المطبقة وغير المطبقة

  • الاحتفاظ بالوثائق الصحيحة فيما يتعلق بالفواتير والسجلات والحساب وعائدات ضريبة القيمة المضافة، وما إلى ذلك.

  • تقديم الإقرارات الضريبية للهيئة الاتحادية للضريبة.

الامتثال لمتطلبات قانون ضريبة القيمة المضافة ، التسجيل لأغراض ضريبة القيمة المضافة وخدمات تطبيق نظام الضرائب وتتضمن

  • التأكد من توافق العملي للنشاط التجاري مع متطلبات ضريبة القيمة المضافة

  • تسجيل الشركة مع الهيئة الاتحادية للضرائب

  • العمل على تحسين ضريبة القيمة المضافة من خلال مراجعة ممارسات الامتثال الخاصة بالشركة (تتضمن مراجعة فرص استرداد ضريبة القيمة المضافة، وتخطيط التدفق النقدي، والتحوط من الالتزامات المحتملة لضريبة القيمة المضافة)

  • هيكلة ضريبة القيمة المضافة (تتألف من استعراض العقود والمعاملات؛ خطط لتحسين سلسلة التوريد)

  • التخطيط والهيكلة حتى لا تتأثر إدارة التدفق النقدي

  • تقييم أثر الأعمال من فرض الضرائب - رسم الخرائط للنظم القائمة وتحديد نقاط ضريبة القيمة المضافة الرئيسية

  • تقديم التحديثات بشأن جميع التغييرات في اللوائح الضريبية (مثل العقوبات على ضريبة القيمة المضافة، والتي يعلن عنها من قبل الهيئة الاتحادية للضرائب)

  • مراجعة الوثائق الأساسية، مثل العقود السارية ، وشروط ضريبة القيمة المضافة في العقود السارية والجديدة، وغيرها من الوثائق المرتبطة بها

  • إجراء التدريب المهني و التوعوي اللازم للمنظمة بأكملها بحيث يكون جميع العاملين على دراية و استعداد لتأثيرات فرض ضريبة القيمة المضافة

  • الاستشارات بشأن ضريبة القيمة المضافة التي تركز على نشاط معين (مثل التجزئة / التسويق، والخدمات المالية، والعقارات)

  • تنفيذ نظام الفواتير الإلكترونية والأرشفة الإلكترونية؛ ومراجعة أنظمة المعلومات

  • المساعدة في إجراءات التدقيق التي تتم من قبل مدققي الهيئة الاتحادية للضرائب

  • تقديم الاستشارات و التطوير والمساعدة في إعادة هيكلة العمليات و سلسلة التوريد وغيرها من العمليات المرتبطة بها

  • تقديم الاستشارات والدعم فيما يتعلق بالتغييرات اللازمة في نظم تكنولوجيا المعلومات وتطبيقاتها. 

© Copyright 2018 All rights reserved
bottom of page